INFORMACE - POZŮSTALÍ

Vážení pozůstalí,

je nám velice líto, že ztrácíte svého blízkého. Chtěli bychom Vám ulehčit tyto dny, proto Vám nabízíme i písemný návod, jak postupovat při vyřizování náležitostí spojených s úmrtím blízké osoby.

Pohřeb Vám zajistí kterákoliv pohřební služba. Její výběr záleží pouze na Vás. Pohřední službu je možné kontaktovat kdykoliv osobně nebo telefonicky. Kvalifikovaní pracovníci Vám tam podají veškeré informace, které Vám pomohou zvládnout poslední rozloučení se zemřelým. Služby pohřebního ústavu jsou komplexní - od tištění parte, smuteční květinové výzdoby, až po typ obřadu dle Vašeho přání včetně zajištění kněze. Pohřební služba je dle Vašeho přání schopna zajistit i vyřízení Úmrtního listu. Podrobné služby pohřebních služeb najdete na jejich webových stránkách.

Šaty pro přípravu zemřelé/-ho na pohřeb je potřeba  přinést na pohřební službu.

K vyřízení pohřbu u pohřební služby budete potřebovat občanský průkaz zemřelé/-ho, oddací list zemřelé/-ho, List o prohlídce mrtvého (dostanete jej od personálu na oddělení) a popřípadě jeho fotografii. Dále je třeba doložit občanský průkaz a rodný list objednavatele pohřbu.

Úmrtní list se vystavuje na matrice (není nutný k vyřízení pohřbu), dokumenty předává na matriku pozůstalý/vypravitel pohřební služba, popřípadě pohřební služba. Úmrtní list se  automaticky  posílá poštou nejbližším příbuzným nebo si jej lze vyzvednout – osobní vyzvednutí je třeba předem domluvit na matrice. Na vystavení úmrtního listu má matrika dle zákona 30 pracovních dnů.

Osobní věci zemřelé/-ho Vám budou vydány proti podpisu na oddělení, kde byl/-a hospitalizován/-a. Pro vyzvednutí potřebujete Váš občanský průkaz. Osobní věci zemřelého může vyzvednout i zástupce Vámi oslovené pohřební služby. Musí však mít Vaši plnou moc k tomuto úkonu.

Obdržíte předměty osobní potřeby, oblečení a finanční hotovost do 1000,00 Kč. Finanční hotovost převyšující 1 000,00 Kč či finanční produkty se stávají (dle ustanovení Občanského zákoníku) součástí pozůstalosti a budou deponovány na depozitním účtu Nemocnice Kyjov. Tyto obdržíte teprve na základě výsledku dědického řízení.

Na základě předložení rozhodnutí soudu o  vypořádání dědictví s razítkem nabytí právní moci pokladna nemocnice vydá věci oprávněnému dědici a vydá nebo zajistí zaslání uložené hotovosti na adresu oprávněného dědice.

Víme, že toto období pro Vás nebude lehké. Pokud budete potřebovat jakoukoli informaci, můžete se s důvěrou obrátit na paní Mgr. Radku Galanovou, zdravotně-sociální pracovnici Nemocnice Kyjov,  telefon  518 601 184, mobil. tel. 737 901 541, která Vám ráda pomůže.

Zdravotně-sociální pracovnice:                           
Mgr. Radka Galanová                         
tel.: 518 601 184                                 
mobil: 737 901 541                             
e-mail: galanova.radka@nemkyj.cz

Přeji Vám hodně sil ke zvládnutí této těžké chvíle.                       

Mgr. Veronika Neničková, MBAce
náměstkyně pro OP